• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Pedagogiczne
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Pedagogiczne
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Z. 138. Prace Pedagogiczne 12

Thumbnail
View/Open
RN-D. Z. 138. Prace Pedagogiczne 12 (7.802Mb)
Author:
Szymkat, Janina
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-editor:
Szymkat, Janina
Publisher:
Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-issn: 0239-2356
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 1991
Metadata
Show full item record
Abstract
Oddawany do rąk Czytelników już drugi zeszyt Rocznika Naukowo-Dydaktycznego WSP w Krakowie, który został opracowany w Katedrze Nauczania Początkowego i Wychowania Przedszkolnego, zawiera wybrane prace powstałe w latach 1985-1987. Zainteresowania naukowe nauczycieli akademickich zatrudnionych w Katedrze od kilku lat koncentrują się na problematyce kształcenia nauczycieli specjalistów nauczania początkowego. Uzyskane rezultaty prowadzonych badań zamieszczono w tym zeszycie. W części I znajdujemy sześć artykułów, z których dwa pierwsze (J. Szymkat i K. Duraj-Nowakowej) wprowadzają w teorię działań i umiejętności pedagogicznych nauczycieli klas początkowych i dotyczą: 1. kumulacji i rekonstrukcji doświadczenia praktycznego w procesie studiów pedagogicznych; 2. struktury działalności nauczycieli i ich umiejętności dydaktyczno-wychowawczych. Kolejne cztery artykuły dotyczą umiejętności przygotowania uczniów klas I-III do samodzielnego uczenia się (I. Adamek), umiejętności reedukacyjnych (E. Wiśniewska-Tumm), indywidualizowania procesu nauczania (E. Krzysztofik) oraz doskonalenia warsztatu metodycznego nauczycieli klas początkowych (J. Kulczycki). W części II zgromadzono opracowania wybranych zagadnień metodycznych z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej. Zaprezentowano tu m.in. oryginalne propozycje pracy z lekturę w klasach młodszych (M. Guśpiel), stosowania Skali Dysgrafii (B. Borysowicz, J. Fenczyn, R. Rosa), diagnozowania rozwoju dziecka w toku zabawy badawczej (B. Muchacka). Wszystkie zamieszczone w części II artykuły stanowią wartościowe materiały i koncepcje metodyczne i mogą być wykorzystywane w kształceniu studentów nauczania początkowego. W redagowaniu prezentowanego zeszytu kierowano się założeniem, aby stworzyć możliwości publikowania swoich prac jak największej liczbie pracowników Katedry, zwłaszcza młodym rozpoczynającym pracę naukową. Stąd też poziom naukowy artykułów jest zróżnicowany - obok prac dojrzałych znalazły się także prace asystentów, które są niekiedy ich pierwszymi publikacjami. Wszystkie zamieszczone artykuły świadczą o umiejętności dostrzegania zmian i potrzeb praktyki szkolnej, jej naukowego poznawania oraz prób wzbogacenia teorii sterowania rozwojem dzieci w młodszym wieku szkolnym. Treść zeszytu, choć wyraźnie adresowana do nauczycieli akademickich pedagogiki wczesnoszkolnej, może być także pomocna dla nauczycieli specjalistów nauczania początkowego w modernizacji pracy dydaktyczno-wychowawczej w klasach I-III w naszych szkołach podstawowych.
URI
http://hdl.handle.net/11716/6587
Collections
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Pedagogiczne

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image