• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Doskonalenie zawodowe nauczycieli języków obcych ukierunkowanych zawodowo – nowe perspektywy i wyzwania

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
rozprawa doktorska (4.050MB)
Autor:
Kościńska, Agnieszka
Promotor:
Pamuła-Behrens, Małgorzata
Język: pl
Słowa kluczowe:
doskonalenie zawodowe nauczycieli języka obcego ukierunkowanego zawodowo
nauczanie języka obcego ukierunkowanego zawodowo
kształcenie zawodowe
język obcy ukierunkowany zawodowo
kompetencje nauczycieli języka obcego ukierunkowanego zawodowo
foreign language teacher professional development
vocational schools
teacher competencies
LSP
Data: 2020-01-28
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Filologiczny. Praca doktorska pod kierunkiem dr hab. prof. UP Małgorzaty Pamuła-Behrens.
Streszczenie
Celem rozprawy jest przedstawianie możliwości doskonalenia zawodowego nauczycieli języka obcego ukierunkowanego zawodowo – przedmiotu realizowanego w szkołach kształcących w zawodzie. Rozprawa składa się z ośmiu części. Na część teoretyczną składa się trzy rozdziały. W rozdziale pierwszym przedstawiona jest problematyka nauczania języka obcego w kształceniu zawodowym. Rozdział drugi przynosi rekapitulację wybranych zagadnień badawczych związanych z problematyką kompetencji zawodowych nauczycieli języka obcego (definicji i klasyfikacji), ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli JOZ. Treść rozdziału trzeciego stanowi zagadnienie rozwoju zawodowego nauczycieli JOZ. Część druga pracy to metodologiczne podstawy badania. Składa się ona z pięciu rozdziałów. Przedstawiają one metodologiczne i organizacyjne podstawy przeprowadzonych badań. Analiza sytuacji nauczycieli języka obcego ukierunkowanego zawodowo w obszarze doskonalenia zawodowego została dokonana na postawie pytań badawczych dotyczących oczekiwań szkoleniowych nauczycieli JOZ, bieżącej sytuacji w zakresie możliwości doskonalenia zawodowego, oceny przydatności proponowanych form oraz wsparcia, jakie otrzymują chcąc podnosić swoje kompetencje. Na podstawie analizy literatury przedmiotu oraz przeprowadzonych badań opracowana została propozycja szkolenia dla nauczycieli JOZ. Ramy teoretyczne szkolenia opracowane zostały na podstawie kryteriów przyjętych w naukach o zarządzaniu. Ostatnim rozdziałem rozprawy jest zakończenie, w którym to przedstawiono wnioski płynące z badania oraz wskazano kierunki przyszłych badań.
 
The doctoral dissertation focuses on foreign language (FL) teacher professional development (TPD), and especially the continuing professional development of teachers of foreign language for occupational purposes. The thesis attempts to bridge the gap in the TPD area by providing the specifications for a training for that very distinctive and demanding group of teachers. The following research questions were asked: - What are the needs of teachers of foreign language for occupational purposes in the field of professional development? - What activities do teachers of Language for Specific Purposes (LSP) undertake to develop professionally? - How do teachers assess current training possibilities of professional development in the field of a foreign language for occupational purposes? - Are teachers of foreign language for occupational purposes supported in their attempts to participate in professional development? In order to address these questions, a survey among Polish teachers of foreign language for occupational purposes was conducted. The dissertation consists of eight chapters. The first three focus on theoretical aspects such as foreign language for occupational purposes courses run in vocational schools, the competencies of teachers of foreign language for occupational purposes and professional development of FL teachers. These last two issues, although mainly presented in the educational context, are also briefly analysed from the perspective of management studies. The further four chapters refer to the survey and its results. The last one is a short summary of findings as well as the areas for further research.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/6654
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • Rozprawy doktorskie (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image