Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorLasota, Agnieszka
dc.date.accessioned2015-12-18T08:36:31Z
dc.date.available2015-12-18T08:36:31Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationW poszukiwaniu międzypokoleniowej transmisji wzorców zachowań, postaw i wartości / red. nauk. Krzysztof Mudyń. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2013. - S. [169]-189.pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/665
dc.description.abstractArtykuł zwraca uwagę na rolę narzędzi kulturowych, takich jak umiejętności czy wartości, które zostały nabyte w trakcie rozwoju i przekazywane są następnym pokoleniom. Ukazuje różne kierunki (postfiguratywny, prefiguratywny) przekazu wzorców kulturowych pomiędzy pokoleniami. Chociaż transmisja wartości i zachowań jest zjawiskiem powszechnym, istnieją specyficzne różnice w stopniu, treści i procesie transmisji. Wyniki badań własnych pokazują, jakie wartości i zachowania przekazują dorośli dzieciom, a jakich umiejętności starsze pokolenie uczy się od młodszego. Potwierdzają istnienie dwukierunkowej transmisji międzypokoleniowej.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rights.uri
dc.subjecttransmisja międzypokoleniowapl_PL
dc.subjectnarzędzia kulturowepl_PL
dc.subjecttransmisja wartości i zachowańpl_PL
dc.subjectkultura postfiguratywnapl_PL
dc.subjectkultura prefiguratywnapl_PL
dc.titleNarzędzia kulturowe w międzypokoleniowej transmisji wartości i zachowańpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord