Show simple item record

dc.contributor.advisorPotyrała, Katarzynapl_PL
dc.contributor.advisorPaśko, Ingridpl_PL
dc.contributor.authorSadowska-Konczal, Agnieszkapl_PL
dc.date.accessioned2020-01-24T11:58:42Z
dc.date.available2020-01-24T11:58:42Z
dc.date.issued2020-01-30
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/6753
dc.descriptionUniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Pedagogiczny. Rozprawa doktorska napisana pod kierunkiem dr hab. Katarzyny Potyrały, prof. UP, promotor pomocniczy: dr Ingrid Paśko.pl_PL
dc.description.abstractW 2005 roku w Wilnie Europejska Komisja Gospodarcza ONZ przyjęła Strategię Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju. Strategia zobowiązuje sygnatariuszy do włączenia treści edukacji dla zrównoważonego rozwoju do krajowych systemów edukacji formalnej na wszystkich poziomach i kierunkach kształcenia oraz wspiera jej implementację do edukacji pozaformalnej i nieformalnej. Po niemal 15 latach od jej przyjęcia, zasadne wydaje się zweryfikowanie, w jakim stopniu Polska wywiązała się z podjętych zobowiązań. Celem niniejszej dysertacji było scharakteryzowanie stanu edukacji dla zrównoważonego rozwoju w edukacji formalnej i pozaformalnej w Polsce, w tym zidentyfikowanie głównych interesariuszy oraz relacji pomiędzy nimi, a także opisanie szans i barier dalszej implementacji założeń Strategii. Rezultatem przeprowadzonych badań było sformułowanie katalogu rekomendacji i zaleceń adresowanych do organów administracji rządowej, organizacji pozarządowych, systemu oświaty i środowiska akademickiego, stanowiącego kompleksowy przewodnik do dalszego wdrażania Strategii Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju.pl_PL
dc.description.abstractIn the year 2005 in Vilnius The United Nations Economic Commission for Europe adopted the Strategy for Education for Sustainable Development. The Strategy obliges the signatory countries to integrate the education for sustainable development into all forms of their formal education system and covers all levels and faculties and supports its implementation to informal and non-formal education. After nearly 15 years from its adoption, it is reasonable to verify the engagement of Poland in fulfilling its commitments. The aim of this study was to characterize the state of education for sustainable development in formal and informal education in Poland, including identification of main stakeholders and relations between them and description of chances and obstacles in the implementation of the Strategy. The result of conducted research is the creation of recommendations catalogue addressed to the governmental institutions, non-governmental organizations, educational system and higher education. The catalogue is believed to be the complex guidelines for future implementation of the Strategy for Education for Sustainable Development in Poland.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectzrównoważony rozwójpl_PL
dc.subjectedukacja dla zrównoważonego rozwojupl_PL
dc.subjectedukacja formalnapl_PL
dc.subjectedukacja pozaformalnapl_PL
dc.subjectkształcenie nauczycielipl_PL
dc.subjectorganizacje pozarządowepl_PL
dc.subjectMinisterstwo Środowiskapl_PL
dc.subjectwspółpraca międzysektorowapl_PL
dc.subjectsustainable developmenten_EN
dc.subjectformal educationen_EN
dc.subjectinformal educationen_EN
dc.subjectstrategy of education for sustainable developmenten_EN
dc.subjectnon-governmental organizationsen_EN
dc.subjectteachers’ trainingen_EN
dc.subjectMinistry of Environmenten_EN
dc.subjectcross-sector cooperationen_EN
dc.titleRealizacja Strategii Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju w edukacji formalnej i pozaformalnejpl_PL
dc.title.alternativeThe implementation of Strategy for Education for Sustainable Development in formal and informal education in Polanden_EN
dc.typeThesispl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record