• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Artykuły naukowe (WF)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Artykuły naukowe (WF)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Elektroniczne teksty: recykling kultury i zbiorowej tożsamości

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Elektroniczne teksty... (475.4KB)
Autor:
Ślósarz, Anna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 176, Studia de Cultura 7 (2015), s. [53]-69
Język: pl
Słowa kluczowe:
tożsamość zbiorowa
teksty elektroniczne
kontekst
przeglądanie
zasoby
media społecznościowe
archetypy konwersacyjne
collective identity
digital texts
context
browsing
resources
social media
conversational archetypes
Data: 2015
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Maleje czytelnictwo książek, prasy, rola doświadczenia. Współczesną zbiorową tożsamość odzwierciedlają teksty elektroniczne. Przejawiają się w nich różne tożsamości: cywilizacyjna, kulturowa, religijna, narodowa, rodzinna, płciowa, zawodowa, artysty i sztuki. Teksty kultury są jednak wyrwane z macierzystych kontekstów. Ulegają recyklingowi. Pośpieszne przeglądanie cyfrowych zasobów ogranicza ich przeżywanie, a media sprowadzają interakcje użytkowników do konwersacyjnych archetypów. Ludzie nie potrafią twórczo uczestniczyć w słabo rozumianych interakcjach. Zbiorowe tożsamości w Sieci strukturalizuje technologia.
 
The role of readership and experience is declining. Collective identity is reflected by electronic texts. They show different identities: civilizational, cultural, religious, national, family, gender, professional, artistic. Cultural texts, however, are removed from their native contexts and recycled. Fast browsing of digital resources limits emotional experience. Social media limit the interactions of users to only six conversational archetypes. People are unable to function creatively in the poorly understood interactions. The collective identity on the Internet is molded by digital texts.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/6828
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2015, Studia de Cultura 7
  • Artykuły naukowe (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image