Wyświetlanie pozycji 1-8 z 8

    • Adaptacja filmowa jako dominujący typ lektury pierwowzoru 

      Ślósarz, Anna (2013)
      According to aesthetic sociologism, film is the result of socio-economic determinants, and its shape is determined by the ideology of the group expressing itself. As addressed to a wide audience, it refers to the stereotypes ...
    • Edukacja medialna w realiach konkurencyjnej demokracji 

      Ślósarz, Anna (2016)
      Edukacja medialna w krajach demokracji konkurencyjnej podlega cyklicznym zmianom wprowadzanym przez kolejne elity władzy. Kongres Edukacji Medialnej służył integracji wysiłków podejmowanych przez podmioty instytucjonalne, ...
    • Elektroniczne teksty: recykling kultury i zbiorowej tożsamości 

      Ślósarz, Anna (2015)
      Maleje czytelnictwo książek, prasy, rola doświadczenia. Współczesną zbiorową tożsamość odzwierciedlają teksty elektroniczne. Przejawiają się w nich różne tożsamości: cywilizacyjna, kulturowa, religijna, narodowa, rodzinna, ...
    • Filmy w TV Trwam: przysposobienie do publicznych debat 

      Ślósarz, Anna (2017)
      Nadawcy społeczni mają obowiązek emisji audycji o treściach prospołecznych i zgodnych z profilem swej działalności, a estetyka ich przekazów jest konwencjonalna. Aby sprawdzić zasadność tych założeń, poddano jakościowej ...
    • Intermedialna kampania społeczna: Mafia dla psa 

      Ślósarz, Anna (2014)
      Contemporary texts are received in intermedial contexts. Their interpretation depends on the environment, to which they belong. It also determines interpretative paradigms of texts. The film Mafia for Dogs was created ...
    • Mitologizacja przekazu : fotografie na okładkach Pokuty Iana McEwana 

      Ślósarz, Anna (2012)
      Photographs (by Chris Frazer Smith, Fritz Metsch, and also film stills) placed on the covers of Ian McEwan’s Atonement function in the non-iconic context of title, advertising buzz-words, and intermedial references to ...
    • Polityki reprezentacji społecznych więzi. Pianista: cenzura i przekłady 

      Ślósarz, Anna (2019)
      Wykorzystując neurosieciową teorię narracji analizowano autobiografię W. Szpilmana i jej polskie edycje oraz przekłady. Pod uwagę brano: słownictwo, kompozycję, sposób edycji. Okazało się, że pierwowzór poddawano politykom ...
    • Prywatne strony internetowe polonistów w posttradycyjnej edukacji 

      Ślósarz, Anna (2010)
      In the article, the author stresses the necessity to abandon the traditional ways of teaching the Polish language and instead to develop the Key Competencies by utilizing private educational websites. During the crisis ...