Studia de Cultura: Recent submissions
Wyświetlanie pozycji 421-440 z 523
-
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 272. Studia de Cultura 11 (1). Postprawda. Nowe narracje i praktyki społeczne w epoce sfingowanych informacji i gatunków hybrydycznych
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2019) -
Film w nauczaniu języka polskiego jako obcego
(2017)Film od początku jego wynalezienia dostarcza rozrywki, jednak ta jego funkcja nie przekreśla użyteczności filmu w edukacji. Szczególnie że film, jak żadne inne medium, doskonale odzwierciedla rzeczywistość. Artykuł ... -
Rola nagrań wideo w badaniu ontogenezy mowy w środowisku mono- i bilingwalnym
(2017)Artykuł przedstawia techniki nagrań audio-wideo, które stają się współcześnie jednym z podstawowych narzędzi w badaniu rozwoju systemu językowego dziecka w środowisku monolingwalnym i bilingwalnym. Autorka opisuje biografię ... -
Film jako komunikat w terapii logopedycznej
(2017)Powszechna dostępność urządzeń pozwalających rejestrować zdarzenia w momencie ich trwania umożliwiła wprowadzenie tej formy przekazu do praktyki terapeutycznej. W terapii neurologopedycznej film pełni rolę komunikatu ... -
Konsensualna interpretacja filmu dokumentalnego – na przykładzie Siły kobiet w reżyserii JR
(2017)Niniejszy artykuł to case study – egzemplifikacja sposobu wykorzystania metody konsensualnego podejmowania decyzji (ang. CODM – Consensus-Oriented Decision-Making) w interpretacji filmu dokumentalnego. Przedmiotem analizy ... -
Psychologiczna praca z filmem W głowie się nie mieści (Inside Out)
(2017)Artykuł omawia znaczenie filmu animowanego W głowie się nie mieści (Inside Out) w kontekście wartości edukacyjnej, jaką ze sobą niesie. Analizie poddana zostaje treść filmu, która koncentruje się na roli emocji w życiu ... -
Psychologiczna praca z filmem: prezentacja autorskiej metody „Patrz mądrzej”
(2017)Celem artykułu jest przedstawienie metody „Patrz mądrzej”, w której wykorzystano film jako przekaz wielokodowy, intermedialny i narracyjny; dzięki tym atrybutom może być wykorzystywany do działań edukacyjnych i ... -
Filmoterapia i fototerapia – filmy i zdjęcia jako narzędzia w procesie terapeutycznym. Możliwości i limitacje terapeutycznych oddziaływań dzieła filmowego
(2017)Tekst poświęcony jest ukazaniu kontekstu użycia narzędzi obrazowych w filmoterapii oraz w fototerapii. Jednocześnie podjęto próbę ulokowania tych form wspomagających terapię na szerszej mapie czynników leczących w ... -
W poszukiwaniu sensu zdarzeń za pośrednictwem świata filmu z perspektywy poznawczo-narracyjnej
(2017)Celem opracowania jest przybliżenie teorii wyjaśniających kwestię oddziaływania filmu na procesy rozumienia zarówno własnych postaw i zachowań, jak i otoczenia społecznego. Obszar podjętych poszukiwań wyznaczają teorie ... -
Film jako produkt marketingowy − studium dwóch przypadków
(2017)Popularną tendencją, jaką można zaobserwować w marketingu filmowym od 1997 r., jest aktywizowanie widzów i nobilitowanie ich do rangi kreatorów, mających realny wpływ na fabułę bądź osób „wtajemniczonych” – wiedzących ... -
Filmy promujące wystawy czasowe – między marketingiem a edukacją kulturalną
(2017)Celem artykułu jest analiza wybranych trailerów popularyzujących wystawy czasowe w największych muzeach świata i uwypuklenie funkcji edukacyjnych tych filmów. Filmy promujące wystawy czasowe, poprzez swoją formę i treść ... -
Narracje (auto)promocyjne w wideoklipach rockowych (na przykładzie twórczości Johna Ozzy’ego Osbourne’a)
(2017)W artykule zwrócono uwagę na wykorzystanie wideoklipu w twórczości angielskiego prekursora muzyki heavymetalowej Johna Ozzy’ego Osbourne’a. Autor zaprezentował kluczowe typologie dotyczące badanego zjawiska, a także ... -
Miejsce urodzenia Pawła Łozińskiego jako mnemotopos
(2017)Autorka prezentuje film w reżyserii Pawła Łozińskiego pt. Miejsce urodzenia (1992) w kategoriach wielowymiarowego miejsca pamięci, które to, jako swego rodzaju praca dokonywana na materiale przeszłości, z definicji ma ... -
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 230. Studia de Cultura 9 (2)
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2017) -
Tarnowskie studia romologiczne
(2016)