• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Artykuły naukowe (WF)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Artykuły naukowe (WF)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jan Kulpa jako pedagog i dydaktyk

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Jan Kulpa jako pedagog... (257.8KB)
Autor:
Jedliński, Ryszard
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 79, Studia at Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 2 (2010), s. [210]-220
Język: pl
Data: 2010
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The author of the article discusses the biography and works of Professor Dr. Hab. Jan Kulpa, one of the first academic employees of the Literature and Polish Language Didactics Department of the Higher School of Pedagogy (WSP) in Krakow, a distinguished teacher of teachers and scientist, a person of outstanding character, most of all – of enthusiasm, creative passion, empathy and unusual kindness. In his theoretical reflection on teaching adults, children and teenagers, Professor Kulpa took into consideration the elementary methodological problems concerning both the analysis of prose, poetry and popular scientific texts, and teaching language skills. He competently discussed issues in praxeology and regionalism; he was also an eager advocate of permanent education, propagated nowadays by leading pedagogues. Although in Professor’s huge legacy of writings (over 500 publications) the most numerous are the works popularizing the newest didactic and pedagogical knowledge, a clear and valuable area in his bibliography is constituted by scientific works dealing with the attempts to create foundations of scientific didactics of Polish in the elementary school. This area also includes many treatises on pedagogy, concerning, among others, the problems of teacher training, permanent education, problem-focused teaching, and acquisition of the skills necessary to learn and study.
URI
http://hdl.handle.net/11716/6932
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2010, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 2
  • Artykuły naukowe (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image