Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSkowronek, Bogusławpl_PL
dc.date.accessioned2020-03-13T09:38:15Z
dc.date.available2020-03-13T09:38:15Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 168, Studia de Cultura 6 (2014), s. [46]-58pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/6964
dc.description.abstractThe article discusses the current condition of film education in schools, juxtaposed with characteristics of the culture of participation (the culture of taking part). Inadequacies of the classic model of film education can be overcome in teaching by highlighting media practices of young people. The use of their semiotic activity would have a great educational value, and at the same time it would foster the creation of a critical approach to forms of media presentations and of responsibility for the actions taken.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectfilmpl_PL
dc.subjectedukacja medialnapl_PL
dc.subjectkultura partycypacjipl_PL
dc.subjectwidzpl_PL
dc.subjectużytkownikpl_PL
dc.subjectfilmen_EN
dc.subjectmedia educationen_EN
dc.subjectculture of participationen_EN
dc.subjectvieweren_EN
dc.subjectuseren_EN
dc.titleKilka uwag o edukacji filmowej (w kontekście kultury partycypacji)pl_PL
dc.title.alternativeA few remarks on film education (in the context of the culture of participation)en_EN
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord