• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Indywidualne i sytuacyjne uwarunkowania powodzenia szkolnego w świetle koncepcji reaktywności Jana Strelaua

Thumbnail
View/Open
Indywidualne i sytuacyjne... (573.3Kb)
Author:
Beauvale, Andrzej
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1992, Z. 141, Prace Psychologiczne 3, s. 225-240
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 1992
Metadata
Show full item record
Abstract
The didactic experiment presented in the paper aimed at, defining usefulness of J. Strelau’s et all model of reactivity in the investigation into determinants of school functioning. In the six months’ period the influence of relaxation-concentration exercises on oral and written answers of the pupils in one of the 3rd forms of a primary school was investigated. The difficulty levels of the tasks, the open character of marking the results, and the level of reactivity measured by means of E. Friedensberg’s Reactivity Rating Scale were all considered. The results of the experiment can only partially be interpreted according to the above model. In a greater degree they were in agreement with multidimensional concepts of activation. The negative influence of reactivity (as a characteristic) on traditional school marks was especially marked, whereas beneficial was the influence of mid- lesson exercises on the activity of schoolchildren in class.
URI
http://hdl.handle.net/11716/7076
Collections
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Psychologiczne

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image