• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Badanie przydatności metody programowanego kształcenia umiejętności dla prognozy powodzenia w początkowej nauce czytania

Thumbnail
View/Open
Badanie przydatności metody... (1.035Mb)
Author:
Beauvale, Lidia
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1992, Z. 141, Prace Psychologiczne 3, s. 241-266
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 1992
Metadata
Show full item record
Abstract
The article is an attempt to test one of the possibilities of improving methods for prognosis of success in the beginning of learning of reading, i.e. to test the method in which the elements of programmed learning are used. Two method, constructed by the author, were used in the study: test of perception and memory of word-like shapes having traditional structures, and the semiprogrammed sample of learning of these shapes. These two methods, in three different versions, were applied to three randomly chosen groups, each of 84 pupils of the first class of elementary school. The study revealed higher prognostic value of traditional measurement of skills trained by the semiprogrammed method in comparison with measurements made without such a training.
URI
http://hdl.handle.net/11716/7077
Collections
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Psychologiczne

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image