• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rozumienie pojęć czasowych przez dzieci 5- i 6-letnie

Thumbnail
View/Open
Rozumienie pojęć czasowych... (674.6Kb)
Author:
Kliś, Maria
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1992, Z. 141, Prace Psychologiczne 3, s. 267-283
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 1992
Metadata
Show full item record
Abstract
The article presents the results obtained so far in the investigations of the development of temporal concepts of preschool age children. The research has shown that between the ages of 5 and 6 there increases the number of children who understand the meaning of the basic time concepts such as a week, a month, a year and the general concept of ’time’. For the growing number of children the range of meanings of the above mentioned concepts becomes enriched and differentiated. The said concepts become two- or multimeaningful for them. The extension of the range of meanings of the temporal concepts, acquired by the children of this age, develops on the one hand accordingly to the growing store of individual experiences of a child who becomes aware of the rhythm and cyclic character of events and is able to perceive them in the surrounding reality. On the other hand, the child’s awareness is the result of purposeful educational activities, aiming at pointing out to the child the variability of the world surrounding him/her and the regularity of the changes occurring there.
URI
http://hdl.handle.net/11716/7078
Collections
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Psychologiczne

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image