Sprawiedliwa szkoła? : problem równości szans
Author:
Ocetkiewicz, Iwona
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Szkoła : współczesne konteksty interpretacyjne / red. nauk. Iwona Ocetkiewicz, Joanna Wnęk-Gozdek, Natalia Wrzeszcz. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe UP, 2015. - S. [19]-30.
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
równość szansselekcje szkolne
nierówności społeczne
wielokulturowość
międzykulturowość
equal opportunities
school selections
social inequalities
multiculturalism
inter-culturalism
Date: 2015
Metadata
Show full item recordAbstract
Autorka artykułu wprowadza w tematykę związaną ze szkołą i jej funkcjami. W tym kontekście zajmuje się też nierównościami społecznymi oraz problemami międzykulturowymi i integracji wielokulturowej wobec współczesnych zmian społecznych i kultury. Zwraca uwagę między innymi na problem tożsamości kulturowej uczniów, w tym francuskich. The article serves as an introduction into the issues of school and its functions. It also discusses social inequalities, intercultural problems and multicultural integration considering contemporary socio-cultural changes. The author pays attention to students' (including French students] cultural identity problem.