Kształtowanie kompetencji informacyjnych uczniów w kontekście Deklaracji Kapsztadzkiej
Autor:
Wnęk-Gozdek, Joanna
Źródło: Szkoła : współczesne konteksty interpretacyjne / red. nauk. Iwona Ocetkiewicz, Joanna Wnęk-Gozdek, Natalia Wrzeszcz. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe UP, 2015. - S. [58]-69.
Język: pl
Słowa kluczowe:
społeczeństwo informacyjnekompetencje informacyjne
nowoczesna edukacja
Deklaracja Kapsztadzka
otwarte zasoby edukacyjne
information society
information skills
information skills, modern education
The Cape Town Open Education Declaration
open educational resources
Data: 2015
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Kompetencje informacyjne stanowią strategiczny czynnik procesu uczenia się i podstawę funkcjonowania we współczesnym społeczeństwie. Kształtowanie ich stało się jednym z kluczowych zadań szkoły i nauczycieli. Jedną z inicjatyw wpierających szkołę w tym zadaniu jest idea edukacji opartej na otwartych zasobach. Nauczyciele i uczniowie są w szczególny sposób zaproszeni do tworzenia i wykorzystywania otwartych zasobów edukacyjnych. Stanowią kluczowe ogniwo w strategii promowania otwartej edukacji, opisanej i opracowanej w Deklaracji Kapsztadzkiej. Information skills are a key factor in the process of learning and the fundament for functioning in the contemporary society. Developing those skills became one of the most crucial tasks of school and teachers. Open educational resources is one of the means of supporting schools in their tasks. Teachers and students are in a way invited to creating and utilizing open educational resources. They are the key link in the strategy of promoting open education as described in The Cape Town Open Education Declaration.