dc.contributor.author | Czyż, Anna | |
dc.date.accessioned | 2016-01-19T11:30:58Z | |
dc.date.available | 2016-01-19T11:30:58Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Szkoła : współczesne konteksty interpretacyjne / red. nauk. Iwona Ocetkiewicz, Joanna Wnęk-Gozdek, Natalia Wrzeszcz. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe UP, 2015. - S. [144]-158. | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/733 | |
dc.description.abstract | W niniejszym artykule poruszone zostaną zagadnienia związane z dylematami kształcenia osób z uszkodzonym narządem słuchu. Organizacja procesu edukacyjnego w dzisiejszych czasach stwarza nowe możliwości, a ukierunkowana jest na wykorzystanie potencjału rozwojowego i zaspokojenie potrzeb ucznia. Dla osiągania pełni rozwoju biopsychospołecznego człowieka potrzeba jednak wielopłaszczyznowej kooperacji, wprowadzenia gruntownych zmian systemowych, ale co ważniejsze, zmian w postawach społecznych. Wieloaspektowość problemu skłania do rozważań i refleksji nad warunkami, jakie musi spełnić infrastruktura szkolna, przygotowaniem kadry pedagogicznej oraz przygotowaniem społeczności uczniowskiej do tworzenia prawdziwej rzeczywistości bez barier. | pl_PL |
dc.description.abstract | The present paper discusses the issue of dilemma connected with teaching the hearing impaired. The organization of education process in contemporary times provides new opportunities an is aimed at making the most of the development potential and meeting student's needs. Nevertheless, in order to achieving full biopsychosocial development, it is necessary to introduce multidimensional co-operation, implement comprehensive system changes, and, even more importantly, changes in social attitudes. The multilayer nature of the problem provokes consideration about the conditions that must be met in terms of school infrastructure, preparation of teachers and the readiness of students for creating a reality without barriers. | |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights.uri | | |
dc.subject | audiologia | pl_PL |
dc.subject | protetyka słuchu | pl_PL |
dc.subject | uszkodzenia słuchu | pl_PL |
dc.subject | niesłyszący | pl_PL |
dc.subject | niedosłyszący | pl_PL |
dc.subject | ubytek słuchu | pl_PL |
dc.subject | aparaty słuchowe | pl_PL |
dc.subject | inkluzja | pl_PL |
dc.subject | inkluzja | pl_PL |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.subject | audiology | |
dc.subject | hearing aids | |
dc.subject | hearing loss | |
dc.subject | hearing impairment | |
dc.subject | inclusion, education | |
dc.subject | education | |
dc.title | Inkluzja edukacyjna osób z uszkodzonym narządem słuchu - potrzeby i rzeczywistość | pl_PL |
dc.title.alternative | Education inclusion of the hearing-impaired - requirements and reality | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |