Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCzyż, Anna
dc.date.accessioned2016-01-19T11:30:58Z
dc.date.available2016-01-19T11:30:58Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationSzkoła : współczesne konteksty interpretacyjne / red. nauk. Iwona Ocetkiewicz, Joanna Wnęk-Gozdek, Natalia Wrzeszcz. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe UP, 2015. - S. [144]-158.pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/733
dc.description.abstractW niniejszym artykule poruszone zostaną zagadnienia związane z dylematami kształcenia osób z uszkodzonym narządem słuchu. Organizacja procesu edukacyjnego w dzisiejszych czasach stwarza nowe możliwości, a ukierunkowana jest na wykorzystanie potencjału rozwojowego i zaspokojenie potrzeb ucznia. Dla osiągania pełni rozwoju biopsychospołecznego człowieka potrzeba jednak wielopłaszczyznowej kooperacji, wprowadzenia gruntownych zmian systemowych, ale co ważniejsze, zmian w postawach społecznych. Wieloaspektowość problemu skłania do rozważań i refleksji nad warunkami, jakie musi spełnić infrastruktura szkolna, przygotowaniem kadry pedagogicznej oraz przygotowaniem społeczności uczniowskiej do tworzenia prawdziwej rzeczywistości bez barier.pl_PL
dc.description.abstractThe present paper discusses the issue of dilemma connected with teaching the hearing impaired. The organization of education process in contemporary times provides new opportunities an is aimed at making the most of the development potential and meeting student's needs. Nevertheless, in order to achieving full biopsychosocial development, it is necessary to introduce multidimensional co-operation, implement comprehensive system changes, and, even more importantly, changes in social attitudes. The multilayer nature of the problem provokes consideration about the conditions that must be met in terms of school infrastructure, preparation of teachers and the readiness of students for creating a reality without barriers.
dc.language.isoplpl_PL
dc.rights.uri
dc.subjectaudiologiapl_PL
dc.subjectprotetyka słuchupl_PL
dc.subjectuszkodzenia słuchupl_PL
dc.subjectniesłyszącypl_PL
dc.subjectniedosłyszącypl_PL
dc.subjectubytek słuchupl_PL
dc.subjectaparaty słuchowepl_PL
dc.subjectinkluzjapl_PL
dc.subjectinkluzjapl_PL
dc.subjectedukacjapl_PL
dc.subjectaudiology
dc.subjecthearing aids
dc.subjecthearing loss
dc.subjecthearing impairment
dc.subjectinclusion, education
dc.subjecteducation
dc.titleInkluzja edukacyjna osób z uszkodzonym narządem słuchu - potrzeby i rzeczywistośćpl_PL
dc.title.alternativeEducation inclusion of the hearing-impaired - requirements and realitypl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord