• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2007, Studia Psychologica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2007, Studia Psychologica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Różnice indywidualne w radzeniu sobie ze stresem przez młodzież studiującą

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Różnice indywidualne w radzeniu... (822.9KB)
Autor:
Krasucka, Agata
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 41, Studia Psychologica 2 (2007), s. [46]-64
Język: pl
Data: 2007
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The problem of stress affects eveiyone; it is an inevitable element of human life. Among those who seem to be particularly exposed to a strong influence of stressors are young pcople who find themselves on the developmental path between childhood and adulthood, a transition which reąuires taking on new social and life positions. Adolescents frequently feel helpless facing the problems of the world in which they live, the result of the increasing time and civilisation pressures. The period of attaining psychological maturity is the time in life asso- ciated with a special need for attention, help and useful tips on how to live and successfully handle problems. Young people often face a lack of adequate coping strategies. In order to handle stress better, there is a need for the knowledge of practical approaches and the ability to use skills appropriate to a given situation. Developing coping skills in early childhood seems to be a most favourabIe approach. Three kinds of techniques - physical, psychological and pedagogical - serve a useful purpose. The problem of stress and its somatic and psychological consequences have become an impulse for developing institutional forms of support, and also for creating stress management education programmes. These techniques, thanks to their effectiveness and the feasibility of implementation, should become regular elements of educational programmes.
URI
http://hdl.handle.net/11716/7480
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2007, Studia Psychologica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image