Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKałaska, Małgorzatapl_PL
dc.date.accessioned2020-07-21T19:09:51Z
dc.date.available2020-07-21T19:09:51Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.citationAnnales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 41, Studia Psychologica 2 (2007), s. [65]-86pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/7481
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractThe article aims at showing how cultural differences can shape social interactions in the school class as a social group and influence efficiency in educalion with regard to the methods used to motivate and evaluate students and assess their performance. The analyses and suggestions formulatcd in the paper have been based on the research to datę in culturally diversity in the content of the Self resulting in diverse level of individualism vs collectivism and its cognitive, motivational and emotional consequences coupled with observations on how Polish school works. The author gives a detailed description of her own research on the content of the Self among Polish students. In conclusion she proposes measures which would help both students and teachers prepare themselves to manage cultural differences they would face soon due to the growing intemationalization in education.en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.titlePomiędzy japońskim doryoku a amerykańskim achievement - psychologiczne tło kulturowego zróżnicowania celów, wartości i metod w edukacjipl_PL
dc.title.alternativeBetween Japanese doryoku and American achievement - Psychological Background of Cultural Diversity in Educational Goals, Values and Methodsen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord