• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Alternatywna metoda szacowania zgodności wewnętrznej testu

Thumbnail
View/Open
Alternatywna metoda szacowania... (456.3Kb)
Author:
Wrona, Leszek
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 41, Studia Psychologica 2 (2007), s. [94]-103
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2007
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
Commonly used methods Tor assessing the discriminatory capacity of test items and test intemal consistency refer mainly to the analysis of variance or the corrclation ratio which, in fact, is its particular example. In order to make them work properly, we need to challenge the fairly strong assumptions conceming, for example, the myth of normal distribution. Failurc to do so would lead to paradoxcs. Just following the author’s suggestion to use the analysis of set isomorphism and taxonomic distance between them would not rcąuire any challenging assumptions. The compulational proccdures applied are logically simple and easy to use.
URI
http://hdl.handle.net/11716/7483
Collections
  • 2007, Studia Psychologica 2
  • Artykuły naukowe (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image