• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia
  • 2006, Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 4
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia
  • 2006, Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 4
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rola książki w działalności Towarzystwa Szkoły Ludowej (1891–1918). Szkic do dziejów książki w Krakowie

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Rola książki w działalności... (1.792MB)
Autor:
Bednarzak-Libera, Mirosława
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 39, Studia Ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 4 (2006), s. [177]-197
Język: pl
Data: 2006
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The turn of the twentieth century was a period of intensified development of various forms of organized social life. One of the societies established at that time was Towarzystwo Szkoły Ludowej (The People’ s School Society). It was founded in Krakow in 1891 to commemorate the hundredth anniversary of the Constitution of 3rd May. The Society made associations to the national, progressive traditions and patriotic attitudes of the Poles. It was active in two main directions: education and upbringing of children and youth (school education) and popularization of education and national culture among adults (non-school education). The undertaken tasks were inspired by the motto “through education to freedom”. Books were a medium used by TSL in all kinds of its activities. Books were used to realize the most important of all tasks – to popularize education. They were also used to promote readership. A network of libraries was created, which provided books but also encouraged self-study. Books were one of the sources of income for the Society. TSL published books that had been considered useful for the Polish people or which presented the activity of the Society. TSL also took care of the distribution of books. The permanent concern about the efficiency of the conducted work and the undertaken tasks shows that the Society took efforts to provide the wide masses of the Polish society with books, so that they affected people’s national and social-political awareness.
URI
http://hdl.handle.net/11716/7531
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2006, Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 4

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image