• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Postrzeganie przestrzeni życiowej przez młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w kontekście zachowań agresywnych

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Prace Monograficzne nr 404 (17.89MB)
Autor:
Olszewski, Sławomir
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków
ISBN: 83-7271-315-4
ISSN: 0239-6025
Język: pl
Słowa kluczowe:
niepełnosprawni umysłowo
niepełnosprawni intelektualnie
agresywność u młodzieży
zachowania agresywne
młodzież niepełnosprawna intelektualnie
młodzież niepełnosprawna umysłowo
Data: 2005
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Praca składa się z siedmiu rozdziałów. W pierwszym z nich ukazane zostały rozważania dotyczące sposobu rozumienia pojęć przestrzeń życiowa jednostki i percepcja przestrzeni życiowej. Omówione zostało również znaczenie przestrzeni życiowej oraz jej percepcji dla funkcjonowania człowieka z uwzględnieniem zjawisk charakterystycznych dla ludzi niepełnosprawnych intelektualnie. Rozdział II zawiera przegląd badań i stanowisk dotyczących zachowań agresywnych, w tym zachowań agresywnych osób z niepełnosprawnością intelektualną. W trzecim rozdziale ukazane zostały zachowania agresywne w aspekcie percepcji wybranych wymiarów przestrzeni życiowej jednostki. Rozdział IV poświęcony jest zagadnieniom metodologicznym. Zawiera problemy badawcze oraz przyjęte na ich podstawie hipotezy, niesie też informacje dotyczące zastosowanych metod, technik i narzędzi badawczych oraz dane na temat grupy badanych osób. Wyniki badań wiążących się z poszukiwaniem zależności pomiędzy przejawianymi przez badaną młodzież zachowaniami agresywnymi a interpretacją nadawaną zjawiskom zachodzącym w obrębie przestrzeni życiowej zostały zamieszczone w rozdziale V. Rozdział VI natomiast zawiera studia indywidualnych przypadków ukazujące swoistość postrzegania świata osób wyodrębnionych spośród badanej młodzieży. Stanowi on tym samym niejako uzupełnienie poprzedniego, prezentującego wyniki badań, rozdziału. Ostatni fragment pracy poświęcony został syntezie wyników badań oraz wiążącej się z nimi prezentacji postulatów pedagogicznych.
URI
http://hdl.handle.net/11716/780
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Prace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image