Dedukcyjny i autokreacyjny model uczenia się
View/ Open
Author:
Wrona, Leszek
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1996, Z. 169, Prace Psychologiczne 4, s. 93-99
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 1996
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
Process of memory coding in conditions which make transformation of information difficult could be describe by three processes: memory recording, the lack of recording, the loss of information.
Recording is possible only if adequate memory address is free and open. Theoretical curve of learning describing process mentioned above assumes the shape of geometrical distribution with parameters based on empirical estimation.
We obtain similar result matching chronological sequence based on first-step autocorrelation to the data. This sequence slightly more correctly fits to empirical data but has only practical value because of basic doubts in its theoretical justification.