Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.editorWyczesany, Janinapl_PL
dc.date.accessioned2020-10-01T05:12:22Z
dc.date.available2020-10-01T05:12:22Z
dc.date.issued1995
dc.identifier.isbn83-85898-88-3
dc.identifier.issn0239-2356
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/7971
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractNiniejsza praca przedstawia problematykę opieki nad uczniami z odchyleniami rozwojowymi i zadania nauczyciela w tym zakresie. Ograniczone sprawności dzieci wymagają szczególnej troski całego zespołu pracowników przedszkola, szkoły podstawowej, szkoły specjalnej. Nauczyciel ustala główne kierunki pracy z uczniami na podstawie swojej wiedzy i doświadczenia zawodowego. Wychodząc naprzeciw zainteresowaniom problematyką z zakresu pedagogiki specjalnej oczekiwać można, że Rocznik może przynieść odpowiedź na następujące pytania: jakie są możliwości działań rewalidacyjnych, co stanowi istotę edukacji specjalnej i jaka jest rola środowiska wychowawczego w tym zakresie. Perspektywy rozwojowe dziecka z obniżonymi możliwościami szkolnymi zależą nie tylko od wieku, czy stopnia utraty sprawności, ale przede wszystkim od warunków, w jakich przebiega proces wychowawczy. Wchodzi tu w grę konieczność stworzenia odpowiedniej atmosfery, w której osoby niepełnosprawne nie czują swojej inności i znajdują źródło owocnej aktywności osobistej i społecznej. Nauczyciele rozpoczynający karierę zawodową mogą już zwrócić uwagę na pierwsze efekty i braki procesu kształcenia. Ocena własnych umiejętności pedagogicznych pozwoli wskazać na trudności, jak i na osiągnięcia w pracy. Stąd w opracowaniu uwzględniono istotne uwarunkowania pracy nauczycieli szkół podstawowych specjalnych. Obowiązkiem nauczyciela jest dobra znajomość zaburzeń występujących u dzieci oraz dobór takich metod postępowania, które uwzględniałyby indywidualne potrzeby i możliwości każdego dziecka. Coraz częściej mówi się również o integracyjnym systemie kształcenia i wychowania dzieci niepełnosprawnych, co - w miarę możliwości - ułatwia wzrastanie w gronie zdrowych rówieśników. Obecnie oddajemy do druku Rocznik Naukowo-Dydaktyczny, poświęcony problematyce z zakresu pedagogiki specjalnej. Autorami są pracownicy naukowo-dydaktyczni Katedry Pedagogiki Specjalnej WSP w Krakowie. Zaprezentowane zostały wyniki badań własnych dotyczące głównie zagadnień związanych z rewalidacją dzieci niepełnosprawnych.pl_PL
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Krakówpl_PL
dc.titleRocznik Naukowo-Dydaktyczny. Z. 175. Prace Pedagogiczne 18. Problemy edukacji specjalnejpl_PL
dc.typeCzasopismopl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord