• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Podobieństwo psychologicznych cech jakościowych

Thumbnail
View/Open
Podobieństwo psychologicznych cech... (832.4Kb)
Author:
Wrona, Leszek
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1996, Z. 176, Prace Psychologiczne 5, s. 83-96
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 1996
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
Określanie stopnia podobieństwa obiektów za pomocą zaproponowanego wskaźnika jest możliwe jedynie w przyjętej przez badacza dziedzinie podobieństwa, rozumianej jako zbiór wziętych pod uwagę możliwych cech dychotomicznych. Wspomniany wskaźnik posiada prostą interpretację trygonometryczną, da się przekształcić w miarę odległości taksonomicznej oraz w miary kontyngencji oparte o statystykę Chi[2]. Statystyczne testowanie podobieństwa jest możliwe poprzez porównywanie proporcji testem t Studenta, bądź dla dużych dziedzin podobieństwa testem Chi[2]. Przedstawiony wskaźnik może znaleźć zastosowanie w psychologii klinicznej, w wypadku konieczności porównywania dwóch osób lub wyników dwukrotnych badań tej samej osoby. W szczególnych przypadkach można stosować go jako miarę kontyngencji.
 
Describing the degree of similarity of objects with use of the proposed factor is possible only within the domain of similarity defined by the researcher and understood as a set of possible dichotomic features under consideration. The above mentioned factor has a simple trigonometric interpretation and can be transformed into the measure of taxonomic distance and measures of contingency based of the Chi[2] statistics. It is possible to test similarity statistically by comparing proportions with use of t - Student’s test or in case of large domains of similarity with the Chi[2] test. The described factor may be employed in clinical psychology when the necesity of comparing two people or results of two tests of the a person. In particular cases it may by used as a measure of contingency.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/7995
Collections
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Psychologiczne

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image