• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Podobieństwo psychologicznych cech jakościowych

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Podobieństwo psychologicznych cech... (832.4KB)
Autor:
Wrona, Leszek
Źródło: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1996, Z. 176, Prace Psychologiczne 5, s. 83-96
Język: pl
Data: 1996
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
Określanie stopnia podobieństwa obiektów za pomocą zaproponowanego wskaźnika jest możliwe jedynie w przyjętej przez badacza dziedzinie podobieństwa, rozumianej jako zbiór wziętych pod uwagę możliwych cech dychotomicznych. Wspomniany wskaźnik posiada prostą interpretację trygonometryczną, da się przekształcić w miarę odległości taksonomicznej oraz w miary kontyngencji oparte o statystykę Chi[2]. Statystyczne testowanie podobieństwa jest możliwe poprzez porównywanie proporcji testem t Studenta, bądź dla dużych dziedzin podobieństwa testem Chi[2]. Przedstawiony wskaźnik może znaleźć zastosowanie w psychologii klinicznej, w wypadku konieczności porównywania dwóch osób lub wyników dwukrotnych badań tej samej osoby. W szczególnych przypadkach można stosować go jako miarę kontyngencji.
 
Describing the degree of similarity of objects with use of the proposed factor is possible only within the domain of similarity defined by the researcher and understood as a set of possible dichotomic features under consideration. The above mentioned factor has a simple trigonometric interpretation and can be transformed into the measure of taxonomic distance and measures of contingency based of the Chi[2] statistics. It is possible to test similarity statistically by comparing proportions with use of t - Student’s test or in case of large domains of similarity with the Chi[2] test. The described factor may be employed in clinical psychology when the necesity of comparing two people or results of two tests of the a person. In particular cases it may by used as a measure of contingency.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/7995
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Psychologiczne

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image