Znaczenie edukacji sozologicznej dla nowoczesnego kształcenia studentów (na podstawie badań przeprowadzonych w wybranych uczelniach wyższych w Krakowie)
Oglądaj/Otwórz
Autor:
Kozaczyński, Waldemar
Źródło: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1996, Z. 184, Prace Geograficzne 16, s. 163-176
Język: pl
Data: 1996
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
The paper presents assumptions and the idea of ecological-enviromental education in the society. Purposes and tasks
of ecosozological education were given, particularly in universities, in the light of international reports. A
model of three-stages proecological training was shown. Studies were carried out in three schools in Cracow: the
Polytechnic School, the Jagiellonian University and the Pedagogical University. The plans of students training,
their contents and forms of realization were subjected to examination. The results were presented in a descriptive
from and in tables with a list of proecological subjects.