• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Pedagogiczne
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Pedagogiczne
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Z. 186. Prace Pedagogiczne 20. Stan badań nad kształceniem specjalnym - teraźniejszość i perspektywy

Thumbnail
View/Open
RN-D. Z. 186. Prace Pedagogiczne 20 (6.864Mb)
Author:
Rakowska, Alicja
Pilecki, Jan
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-editor:
Rakowska, Alicja
Pilecki, Jan
Publisher:
Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-isbn: 83-86841-64-8
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-issn: 0239-2356
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 1997
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
Stan badań nad kształceniem specjalnym - teraźniejszość i perspektywy - jest efektem konferencji, jaką Katedra Pedagogiki Specjalnej WSP w Krakowie zorganizowała wespół z Wydziałem Pedagogicznym Uniwersytetu Lethbridge w Kanadzie, w maju 1995 roku. W konferencji uczestniczyły osoby zajmujące się problemami niepełnosprawności, przedstawiciele nauk medycznych, psychologicznych i pedagogiki; wzięło w niej udział około 300 osób, w tym 60 uczestników z zagranicy, z 15 krajów świata. Obrady konferencji podzielone zostały na cztery sesje: - ogólną sesję plenarną, oraz następujące sesje tematyczne: - I. Problemy integracji osób niepełnosprawnych, - II. Selekcja, orzekanie i formy pomocy osobom o specjalnych potrzebach, - III. Funkcjonowanie społeczne dzieci i młodzieży niepełnosprawnej. Referaty przedstawione w czasie obrad dotyczyły różnych kwestii teoretycznych i praktycznych; autorzy starali się ukazać współczesne kierunki badań nad niepełnosprawnością oraz problemy rozwoju działalności dydaktyczno- wychowawczej. Ze względu na znaczną liczbę wystąpień (część w języku angielskim) zaistniała konieczność podzielenia dostarczonych tekstów na kilka części; tom niniejszy stanowi część pierwszą całego zbioru i zawiera prace autorów polskich, reprezentujących głównie środowisko krakowskie. W niniejszym tomie prezentujemy 21 artykułów zgrupowanych w czterech częściach. Część I poświęcona jest problemom integracji społecznej osób niepełnosprawnych; w części II przedstawiono wybrane zagadnienia dotyczące szkolnictwa specjalnego: problemy nauczyciela dzieci niepełnosprawnych oraz sytuację szkolną uczniów. Na część III składają się teksty odnoszące się do współczesnych teorii i tendencji wychowania i kształcenia dzieci i młodzieży niepełnosprawnej. Część IV przedstawia wybrane aspekty podmiotowości jednostek niepełnosprawnych, ich możliwości do podejmowania określonego rodzaju aktywności. Mamy nadzieję, iż przedstawione w pracy materiały będą przydatne nauczycielom akademickim, studentom pedagogiki specjalnej oraz nauczycielom i wychowawcom dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, a wyrażone przez autorów artykułów poglądy i propozycje pozostaną ważkim wkładem w dyskusję nad perspektywami polskiej edukacji specjalnej.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8147
Collections
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Pedagogiczne

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image