• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Filozoficzne
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Filozoficzne
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Z. 190. Prace Filozoficzne 7

Thumbnail
View/Open
RN-D. Z. 190. Prace Filozoficzne 7 (6.608Mb)
Author:
Szmyd, Jan
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-editor:
Szmyd, Jan
Publisher:
Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-isbn: 83-86841-79-6
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-issn: 0239-2348
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 1997
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
W niniejszym zeszycie Prac Filozoficznych pomieszczono wybrane teksty nauczycieli akademickich zespołu filozoficznego Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie z dwóch obszarów badawczych: problematyki racjonalizmu i irracjonalizmu oraz zagadnień teorii kultury i sztuki. Charakter tych prac, ich poziom merytoryczny i formalny jest zróżnicowany. Znajdują się wśród nich zarówno opracowania będące fragmentami większych całości (np. przygotowanych lub złożonych do druku monografii, rozpraw habilitacyjnych, doktorskich itp.), jak i artykuły i rozprawki stanowiące same w sobie pewne całości wypowiedzi naukowych (te przeważają w zbiorze). Są też prace o wiele skromniejsze - pisane jakby na zasadzie próby ekspresji i to nierzadko jedynie w usytuowaniu na przedprożu filozofii i wypowiedzi ściśle naukowych. Ale i od strony, by tak rzec, rodowodu warsztatowego zebrane w tym zbiorze materiały również nie przedstawiają się jednolicie. Bowiem są wśród nich i teksty przygotowane, ogólnie rzecz biorąc, metodą historyczną, jak i w toku „systemowej” refleksji i analizy filozoficznej. Pojawiają się wśród nich także fragmenty będące relacjami z określonych badań empirycznych. Wszystkie one jednak - i to głównie uzasadnia ich obecność w tym tomie - są kolejnym i na ogół roboczym zapisem indywidualnych i zespołowych prób badawczych w dziedzinie filozofii i na wybranych jej pograniczach pracowników naukowych uczelni pedagogicznej.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8212
Collections
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Filozoficzne

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image