• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Historicolitteraria
  • 2014, Studia Historicolitteraria 14
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Historicolitteraria
  • 2014, Studia Historicolitteraria 14
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Puchatek, Uszatek, Fantazy… i spółka. Miś w literaturze dla dzieci

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Puchatek, Uszatek... (1.724MB)
Autor:
Mesjasz, Michał
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 173, Studia Historicolitteraria 14 (2014), s. [249]-262
Język: pl
Słowa kluczowe:
bohater literacki
literatura dla dzieci
miś w literaturze
literary hero
children literature
teddy bear in literature
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
This article presents the texts for children, both Polish and foreign, whose hero was a plush toy, a teddy bear. The object of the description were books: Winnie-the-Pooh and The House at Pooh Corner by AA Milne, a series of Bear Fantazy by Ewa Karwan-Jastrzębska, a series of Bear Uszatek by Czesław Janczarski, Przygody misia Kazimierza by Paulina Wilk, Pamiętnik Czarnego Noska by Janina Porazińska, Bohaterski Miś by Bronisława Ostrowska and Tomi Ungerer’s Otto. The place of action were both fantastic land, as well as the real world – a flat, a nursery, a farm, etc. It was noted that the plush toys differed in the degree of anthropomorphizing and their adventures in addition to the entertainment value, also provide educational content. The creators of literary texts presented the story both from the point of view of an omniscient narrator, and appealed to the form of a diary and autobiography, whose "authors" were forms of teddy bears.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8301
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2014, Studia Historicolitteraria 14

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image