Wyświetlanie pozycji 1-9 z 9

    • Edukacja środowiskowa na poziomie nauczania zintegrowanego 

      Zioło, Irmina (Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2002)
      W obliczu współczesnych, ogromnych zagrożeń ekologicznych problematyka edukacji środowiskowej uczniów wydaje się być ważna i coraz bardziej aktualna. Organizacje międzynarodowe koordynujące działania w zakresie ochrony ...
    • Myślenie krytyczne w kontekstach edukacji wczesnoszkolnej - uwarunkowania nieobecności 

      Czaja-Chudyba, Iwona (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2013)
      Niniejsza praca powstała z potrzeby transformacji szkoły. Zgadzając się z wieloma krytycznymi diagnozami i interpretacjami dotyczącymi dużej nieprzydatności, sztuczności i reproduktywności wiedzy, w którą wyposaża uczniów ...
    • Nauczyciel w dzieciństwie człowieka. Doświadczenie - kompetencja - refleksyjność 

      Waloszek, Danuta (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2015)
      Tekst ma charakter eseju, poszerzonego o wyniki przeprowadzonych przeze mnie badań, co umożliwia mi włączanie własnych refleksji, dygresji, skrótów i dopowiedzeń. Przyjęcie takiej formy łamie tradycyjnie przyjętą konwencję ...
    • Nauczyciele wczesnej edukacji wobec problemu diagnozowania specyficznych trudności w uczeniu się 

      Szkolak-Stępień, Anna (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2017)
      Praca składa się z dziewięciu rozdziałów. Pierwszy z nich poświęcony został historii badań nad dysleksją i dyskalkulią rozwojową. Przegląd dokonań światowych i krajowych doprowadził autorkę do spostrzeżenia, że ...
    • Nauka czytania w języku obcym w okresie wczesnoszkolnym : teoria i praktyka 

      Pamuła-Behrens, Małgorzata (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2012)
      Moje zainteresowanie uczeniem się języka obcego przez dzieci w młodszym wieku szkolnym ma wieloletnią historię. Piętnaście lat temu z pasją uczyłam języka francuskiego w nauczaniu początkowym, starając się połączyć naukę ...
    • Ocenianie osiągnięć szkolnych uczniów w edukacji wczesnoszkolnej 

      Żmijewska, Ewa (Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2002)
      Podjęta przeze mnie problematyka znajduje swoje odniesienia w dwu nurtach badań teorii i praktyki edukacyjnej dotyczącej edukacji wczesnoszkolnej. Wątek pierwszy stanowią rozważania dotyczące procesu oceniania osiągnięć ...
    • Praca grupowa w edukacji wczesnoszkolnej : problemy, badania, rozwiązania praktyczne 

      Pawlak, Bożena (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2009)
      Umiejętność współdziałania i pracy w zespole jest kompetencją wysoko cenioną w wielu dziedzinach naszego życia. Dotyczy to zarówno sfer wielkiego biznesu, jak i małej przedsiębiorczości, medycyny, ale także edukacji. Na ...
    • Wizja świata - wizja dziecka w przestrzeni podręczników do edukacji wczesnoszkolnej 

      Czaja-Chudyba, Iwona; Szkolak-Stępień, Anna; Pawlak, Bożena; Drwal, Beata; Janas, Maria; Myśliwiec, Katarzyna; Vaškevìč-Buś, Jovita; Zadęcka-Cekiera, Anna; Nawolska, Barbara; Żądło-Treder, Joanna; Paśko, Ingrid; Glanowska, Monika; Kosztyła, Bernadeta; Waligóra, Monika; Nęcka, Monika; Dworska-Kaczmarczyk, Urszula; Żmijewska, Ewa; Wojniak, Justyna (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2017)
      Szkolny obraz świata, kreowany w procesie nauczania i uczenia się, jest po części efektem zapisów zamieszczonych w dokumentach programowych i materiałach metodycznych, oddziałują na niego też niewątpliwie wszystkie ...
    • Z teorii i praktyki edukacji dziecka : inspiracje dla nauczycieli przedszkoli i klas I-III szkoły podstawowej 

      Nowak, Zbigniew; Gąsiorek, Krystyna; Machowska, Jolanta; Baran, Zbigniew; Vaškevič-Buś, Jovita; Zadęcka-Cekiera, Anna; Nawolska, Barbara; Paśko, Ingrid; Żebrowska, Teresa; Zięba, Aneta; Żądło, Joanna (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2011)
      Celem przewodnim autorów tekstów zamieszczonych w tym tomie jest zwrócenie uwagi na różne wymiary edukacji elementarnej. Do jej zadań zaliczyć należy wspomaganie rozwoju intelektualnego i samodzielnego myślenia dziecka, ...