• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nauczyciel w dzieciństwie człowieka. Doświadczenie - kompetencja - refleksyjność

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Prace Monograficzne nr 736 (3.130MB)
Autor:
Waloszek, Danuta
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
ISBN: 978-83-7271-945-4
ISSN: 0239-6025
Język: pl
Słowa kluczowe:
wychowanie przedszkolne
nauczanie początkowe
dzieci
nauczyciele
badania
Data: 2015
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Tekst ma charakter eseju, poszerzonego o wyniki przeprowadzonych przeze mnie badań, co umożliwia mi włączanie własnych refleksji, dygresji, skrótów i dopowiedzeń. Przyjęcie takiej formy łamie tradycyjnie przyjętą konwencję dzieła naukowego. Eksponuję w nim oryginalny, nietypowy i często także subiektywny punkt widzenia na różne zagadnienia mieszczące się w kręgu bycia nauczycielem dzieci. Z tego też powodu w opracowaniu uwidacznia się mój emocjonalny stosunek do przedmiotu i podmiotu rozważań. Opracowanie lokuję na granicy tekstu literackiego, naukowego i publicystycznego co daje mi możliwość swobodnego przepływu informacji/argumentów z różnych obszarów analizy zagadnień dzieciństwa, jak też wyboru i interpretacji zgromadzonego materiału. Poruszam się w obszarze nauki tzw. miękkiej i z niej zapożyczam narzędzia badawcze (o szczegółach traktuje rozdział II). Kanwę mojej wypowiedzi o nauczycielu w dzieciństwie człowieka stanowić będą: a) moje doświadczenia jako nauczycielki dzieci, b) doświadczenia badanych z okresu dzieciństwa i ich obecność w dorosłości, c) wypowiedzi nauczycieli i studentów na różne tematy związane pośrednio i bezpośrednio z edukacją dzieci.
URI
http://hdl.handle.net/11716/11561
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image