• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Sztuki (WSz)
  • Artykuły naukowe (WSz)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Sztuki (WSz)
  • Artykuły naukowe (WSz)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Literacka poetyka i jej filozoficzna funkcja w sztuce współczesnej na przykładzie konceptualnych projektów Ona Kawary i Romana Opałki

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Literacka poetyka... (994.2KB)
Autor:
Solewski, Rafał
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 48, Studia de Arte et Educatione 3 (2008), s. [38]-47
Język: pl
Data: 2008
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The text refers to the conceptual tradition of concentrating on the intellectual transmission of a work of art looking at Joseph Kosuth’s actions as an example it points out how the manifestation of resistance to the excess of theories in the world of art did not interfere with the fact that in some philosophical texts there have been many aspects taken from literary poetics. The basic emphasis of the text is to point out how elements like narration, metaphor and the semiotic operations on signs function in the long-distance of Kawara and Opałka. It is also proved that the use of the operations analysed by literary poetics and by semioticians (especially Roland Barthes in his late, phenomenological period) encourages the recipient to deep reflection, close to philosophical issues of cognition, the character of time and space, thought, being, identity, relation with Other, therefore the issues analysed by for example Kant, Husserl, Heidegger or Lévinas.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8458
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2008, Studia de Arte et Educatione 3
  • Artykuły naukowe (WSz)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image