• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Sztuki (WSz)
  • Artykuły naukowe (WSz)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Sztuki (WSz)
  • Artykuły naukowe (WSz)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nowe media – nowa sztuka

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Nowe media – nowa sztuka (1.492MB)
Autor:
Sajduk, Marek
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 48, Studia de Arte et Educatione 3 (2008), s. [59]-68
Język: pl
Data: 2008
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The way of looking, seeing will never be the same as they were before photography was discovered. A similar revolution with our way of thinking may happen: that would be because of the hypertextual structure of the content present in new media. Through their specificity, attraction, submissiveness, the possibility of the simultaneous influence on different senses and spheres of sensitivity, modern media technologies change the essence of transmission. They interfere in the essense of the work. Of course, it does not happen without consequences. Winning the undoubtedly attractive, artificial, “virtual” space, we lose irretrievably all the beauty of the real object-work, its uniqueness and materiality. Art based on the specificity of new media does not resemble art as it is understood traditionally. It is neither painting nor graphic art, music or literature. Trying to achieve its own shape, it makes use of tools of communication with an unprecedented scope and efficiency. The media revolution has undoubtedly had a big impact on the development and the level of the culture in societies. It has also been a challenge for the people occupied with education in its broad sense. I see these challenges taking on a powerful, educational function played by the commercially minded media transmission, geared mostly towards commerciality instead of creating positive attitudes which would have a high quality social and personal impact.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8460
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2008, Studia de Arte et Educatione 3
  • Artykuły naukowe (WSz)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image