Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSajduk, Marekpl_PL
dc.date.accessioned2020-10-11T10:13:57Z
dc.date.available2020-10-11T10:13:57Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationAnnales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 48, Studia de Arte et Educatione 3 (2008), s. [59]-68pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/8460
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractThe way of looking, seeing will never be the same as they were before photography was discovered. A similar revolution with our way of thinking may happen: that would be because of the hypertextual structure of the content present in new media. Through their specificity, attraction, submissiveness, the possibility of the simultaneous influence on different senses and spheres of sensitivity, modern media technologies change the essence of transmission. They interfere in the essense of the work. Of course, it does not happen without consequences. Winning the undoubtedly attractive, artificial, “virtual” space, we lose irretrievably all the beauty of the real object-work, its uniqueness and materiality. Art based on the specificity of new media does not resemble art as it is understood traditionally. It is neither painting nor graphic art, music or literature. Trying to achieve its own shape, it makes use of tools of communication with an unprecedented scope and efficiency. The media revolution has undoubtedly had a big impact on the development and the level of the culture in societies. It has also been a challenge for the people occupied with education in its broad sense. I see these challenges taking on a powerful, educational function played by the commercially minded media transmission, geared mostly towards commerciality instead of creating positive attitudes which would have a high quality social and personal impact.en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.titleNowe media – nowa sztukapl_PL
dc.title.alternativeNew media – new arten_EN
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord