Praktyka kształtowania matematycznej twórczości uczniów
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Pardała, Antoni
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 65, Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia 2 (2009), s. [159]-181
Język: pl
Data: 2009
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
The subject of this work, teacher's practice forming mathematical
activity and creativity of the gifted pupils, is submerged in the issue of one
of the contemporary trends in researching the methodology of teaching
maths, which is called: creativity in teaching mathematics - theory,
diagnosis and methodology, prospects. In this work I refer to certain
synthesis of the knowledge to that point, see A. Pardała (2003; 2004;
2006), and I also articulate one of its aspects - the crucial importance
of teacher's intervention in the activity and creativity of a student who
is solving a mathematical problem. I also syntheticaly present findings
of research assessing teacher's impact on stimulating a gifted student,
in particular that which was done for doctoral thesies by E. Śmietana
(2005a; 2005b). In the summary of my work, I put forward some remarks
and final reections related to mathematical activity and creativity in
gifted students' education.