Semantyczna relewancja w zakresie pojęć: CZĘŚĆ i CAŁOŚĆ w dyskursie wczesnoszkolnym
View/ Open
Author:
Machowska-Gąsior, Jolanta
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 56, Studia Logopaedica 2 (2008), s. [252]-264
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2008
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
The paper is an attempt to show linguistic manifestations of relevance of semantic parametrization
of the world in written discourse of pupils at the early school age (the first and
second forms).
Reconstruction of an linguistic image of the world within the domain of MIARA/
MEASURE and the subdomain (subcategories): a part, a particle, a piece, allowed to separate
different levels of the analyzed discourse.