Istotność w rozumieniu pojęcia PIĘKNA w wypowiedziach uczniowskich
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Jaklińska, Joanna
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 56, Studia Logopaedica 2 (2008), s. [265]-284
Język: pl
Data: 2008
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
In categorization process the basic matter is not only the issue of definition models but
first of all the question of putting a good construction on essential features in the meaning of
a studied word.
First works and lessons on beauty showed that pupils emphasized the ethic dimension
of beauty. They referred it to a particular attitude or a model. The next step of interpretation
was an attempt to collate the notion with pupils’ approach to life not to leave the notion in
the sphere of pure declaration. Next steps of the notion improvement led to ethics rather than
to aesthetics.