dc.contributor.author | Jaklińska, Joanna | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2020-10-12T15:21:08Z | |
dc.date.available | 2020-10-12T15:21:08Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.citation | Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 56, Studia Logopaedica 2 (2008), s. [265]-284 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/8529 | |
dc.description | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.description.abstract | In categorization process the basic matter is not only the issue of definition models but
first of all the question of putting a good construction on essential features in the meaning of
a studied word.
First works and lessons on beauty showed that pupils emphasized the ethic dimension
of beauty. They referred it to a particular attitude or a model. The next step of interpretation
was an attempt to collate the notion with pupils’ approach to life not to leave the notion in
the sphere of pure declaration. Next steps of the notion improvement led to ethics rather than
to aesthetics. | en_EN |
dc.description.sponsorship | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.title | Istotność w rozumieniu pojęcia PIĘKNA w wypowiedziach uczniowskich | pl_PL |
dc.title.alternative | Essentiality in Understanding the Notion of PIĘKNO/BEAUTY in Pupils’ Utterances | en_EN |
dc.type | Article | pl_PL |