Show simple item record

dc.contributor.authorKamińska, Dominikapl_PL
dc.date.accessioned2020-10-12T15:46:46Z
dc.date.available2020-10-12T15:46:46Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationAnnales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 56, Studia Logopaedica 2 (2008), s. [351]-359pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/8535
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractStudies presented in the paper show children’s difficulties in acquisition of reading skills, difficulties arising from teachers’ methodical and essential mistakes. A phonetic method based on the synthesis and analysis of speech sounds goes beyond six-year-old children’s perceptive abilities because using names of letters and phonological awareness are results of metalinguistic knowledge that is released in learning to read and write.en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.titleGłoska czy sylaba, czyli o relewancji i redundancji w nauce czytaniapl_PL
dc.title.alternativeA Speech Sound or a Syllable – on Relevance and Redundancy in Learning to Readen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record