Głoska czy sylaba, czyli o relewancji i redundancji w nauce czytania
View/ Open
Author:
Kamińska, Dominika
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 56, Studia Logopaedica 2 (2008), s. [351]-359
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2008
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
Studies presented in the paper show children’s difficulties in acquisition of reading skills,
difficulties arising from teachers’ methodical and essential mistakes. A phonetic method
based on the synthesis and analysis of speech sounds goes beyond six-year-old children’s
perceptive abilities because using names of letters and phonological awareness are results of
metalinguistic knowledge that is released in learning to read and write.