• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2014, Studia Paedagogica 3
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2014, Studia Paedagogica 3
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 153. Studia Paedagogica 3. Rodzina dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przestrzeni społecznej

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
AUPC. 153. Studia Paedagogica 3 (3.081MB)
Autor:
Zielińska, Jolanta
Plutecka, Katarzyna
Redaktor:
Zielińska, Jolanta
Plutecka, Katarzyna
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
ISSN: 2299-2103
Język: pl
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
W perspektywie systemowej rodzina rozumiana jest jako naturalny system społeczny charakteryzujący się swoistą dynamiką wewnętrzną. Dynamika życia rodzinnego jest ściśle osadzona w różnych podsystemach społecznych (mikrosystemie, mezosystemie, egzosystemie, makrosystemie) i kształtowana przez określony kontekst czasowy (chronosystem). Członkowie rodziny, uczestnicząc w wymienionych kontekstach społecznych, próbują realizować podstawowe i rozwojowe zadania, ale też pokonywać kryzysy i nieprzewidziane trudności życiowe. Niewątpliwie fakt wychowywania dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest sytuacją obciążającą dla wszystkich członków rodziny. Sprawnie funkcjonujący system posiada jednak zdolności adaptacyjne i potrafi przystosować się do indywidualnych czy zmieniających się potrzeb wszystkich swoich członków. Tak szeroko rozumiana problematyka rodziny dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przestrzeni społecznej stała się obiektem naukowych dociekań i inspiracją nowatorskich analiz empirycznych dla autorów tekstów zawartych w niniejszym tomie „Studia Paedagogica”. Artykuły podzielono na dwa obszary tematyczne, pierwszy koncentruje się na jakości życia rodziny dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a drugi dotyczy wsparcia społecznego, wspomagania rodziny w rozwoju, edukacji, terapii i rehabilitacji dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Należy podkreślić, że ten kolejny, trzeci tom „Studia Paedagogica”, stanowi kontynuację poprzednich w ramach planowanego profilu czasopisma. Zgodnie z decyzją Rady Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie Komitet Redakcyjny tworzą członkowie Katedry Zastosowań Techniki w Diagnozie i Rehabilitacji Osób z Niepełnosprawnością, działającej pod kierunkiem naukowym dr inż. hab. Jolanty Zielińskiej prof. UP. Żywimy głębokie przekonanie, że niniejszy tom zapoczątkuje dyskurs interdyscyplinarny nad bieżącymi zmianami zachodzącymi w pedagogice. Pragniemy też poinformować, że Komitet Redakcyjny będzie czynić starania o to, aby czasopismo zostało wpisane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego na listę czasopism punktowanych i było wydawane w formie elektronicznej. W tym miejscu pragniemy serdecznie podziękować recenzentom: prof. zw. dr hab. A. Korzon i dr hab. B. Szczupał prof. APS za konstruktywne uwagi merytoryczne.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8540
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2014, Studia Paedagogica 3

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image