• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2014, Studia Paedagogica 3
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2014, Studia Paedagogica 3
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 153. Studia Paedagogica 3. Rodzina dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przestrzeni społecznej

Thumbnail
View/Open
AUPC. 153. Studia Paedagogica 3 (3.081Mb)
Author:
Zielińska, Jolanta
Plutecka, Katarzyna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-editor:
Zielińska, Jolanta
Plutecka, Katarzyna
Publisher:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-issn: 2299-2103
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2014
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
W perspektywie systemowej rodzina rozumiana jest jako naturalny system społeczny charakteryzujący się swoistą dynamiką wewnętrzną. Dynamika życia rodzinnego jest ściśle osadzona w różnych podsystemach społecznych (mikrosystemie, mezosystemie, egzosystemie, makrosystemie) i kształtowana przez określony kontekst czasowy (chronosystem). Członkowie rodziny, uczestnicząc w wymienionych kontekstach społecznych, próbują realizować podstawowe i rozwojowe zadania, ale też pokonywać kryzysy i nieprzewidziane trudności życiowe. Niewątpliwie fakt wychowywania dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest sytuacją obciążającą dla wszystkich członków rodziny. Sprawnie funkcjonujący system posiada jednak zdolności adaptacyjne i potrafi przystosować się do indywidualnych czy zmieniających się potrzeb wszystkich swoich członków. Tak szeroko rozumiana problematyka rodziny dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przestrzeni społecznej stała się obiektem naukowych dociekań i inspiracją nowatorskich analiz empirycznych dla autorów tekstów zawartych w niniejszym tomie „Studia Paedagogica”. Artykuły podzielono na dwa obszary tematyczne, pierwszy koncentruje się na jakości życia rodziny dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a drugi dotyczy wsparcia społecznego, wspomagania rodziny w rozwoju, edukacji, terapii i rehabilitacji dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Należy podkreślić, że ten kolejny, trzeci tom „Studia Paedagogica”, stanowi kontynuację poprzednich w ramach planowanego profilu czasopisma. Zgodnie z decyzją Rady Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie Komitet Redakcyjny tworzą członkowie Katedry Zastosowań Techniki w Diagnozie i Rehabilitacji Osób z Niepełnosprawnością, działającej pod kierunkiem naukowym dr inż. hab. Jolanty Zielińskiej prof. UP. Żywimy głębokie przekonanie, że niniejszy tom zapoczątkuje dyskurs interdyscyplinarny nad bieżącymi zmianami zachodzącymi w pedagogice. Pragniemy też poinformować, że Komitet Redakcyjny będzie czynić starania o to, aby czasopismo zostało wpisane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego na listę czasopism punktowanych i było wydawane w formie elektronicznej. W tym miejscu pragniemy serdecznie podziękować recenzentom: prof. zw. dr hab. A. Korzon i dr hab. B. Szczupał prof. APS za konstruktywne uwagi merytoryczne.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8540
Collections
  • 2014, Studia Paedagogica 3

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image