Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCieśla, Tamarapl_PL
dc.date.accessioned2020-10-14T09:54:55Z
dc.date.available2020-10-14T09:54:55Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 140, Studia at Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 4 (2013), s. [174]-186pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/8583
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractThe first part of the article contains reflections concerning the rise of and further development of “project-based teaching”. The author emphasizes those elements thereof which, in compliance with the main assumptions of core curriculum reform in Polish schools, develop in students active and creative attitudes, desirable in the contemporary society. Teachers of all subjects – Polish literature and culture included – face the task of facilitating that educational situation. Project-based teaching used in Polish literature and culture lessons gives tremendous opportunities of achieving highly interesting outcomes, which stem from the specificity of the content and values that fill these classes. Also, owing to the dynamism and creative character of projects, one can expect results that are unusually original and presented in inventive way. The second part of the article includes a description of a series of classes which were created as a result of project-based teaching. The author shows what the implementation of particular elements of the method looked like, how students gave their work more individual quality by giving an emphasis to some elements and resigning from others. In the summary, by showing interdisciplinary character of the project, the author names the scope of knowledge and skills acquired by students.en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectproject-based teachingen_EN
dc.subjectprojecten_EN
dc.subjectPan Tadeuszen_EN
dc.titleSoplicowo, czyli Sarmatopolitan Wykorzystanie elementów metody projektu w pracy nad Panem Tadeuszempl_PL
dc.title.alternativeSoplicowo or Sarmatopolitan. Using elements of project-based teaching in work with Pan Tadeuszen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord