• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
  • 2013, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 4
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
  • 2013, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 4
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jak mówić i czytać o Zagładzie? Metodyczne wątpliwości polonisty

Thumbnail
View/Open
Jak mówić i czytać o Zagładzie... (289.7Kb)
Author:
Wójcik-Dudek, Małgorzata
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 140, Studia at Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 4 (2013), s. [246]-255
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
Holocaust
didactic
the Holocaust literature
Date: 2013
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
The author of the article considers the opportunities of talking about the Holocaust during Polish literature and culture lessons. She expresses her concern that discussing the Holocaust at school often boils down to selecting some aesthetics intensified by not thoroughly well-thought-of methodological instructions. The author proposes the teaching about the Holocaust during Polish literature lessons to be not only an act of passing the knowledge but most of all sharing it – not in the form of coherent vision and ready answers but a crisis and silence. It seems that Polish literature and culture code is helpless, as it teaches mastering and comprehending culture texts, appropriateness and form, whereas the Holocaust is a history of trauma, history of the lack of control, the lack of command.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8587
Collections
  • 2013, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 4

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image