• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
  • 2014, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 5
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
  • 2014, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 5
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zadania edukacji teatralnej na etapie wczesnoszkolnym i przykłady ich realizacji

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Zadania edukacji teatralnej... (259.0KB)
Autor:
Krasuska-Betiuk, Marta
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 161, Studia at Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 5 (2014), s. [152]-164
Język: pl
Słowa kluczowe:
theatrical education
Dorman’s Theatrical Method
early childhood education
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The article focuses on theatrical education in early childhood education. Theatre prepared for children and theatre prepared by children are close to a drama game whose contribution to child development is acknowledged by psychologists. With everything in play, games as well as conventional and symbolic theatre, one might assume that by taking part in drama games, a child acquires and practices abilities to interpret symbolic content that is present in a theatrical performance. A theatrical performance is meant as a creative process whose values are language and communication. Therefore, the combination of voice, gestures, mime, pauses or silence builds forms of expression suitable for employment in the teaching process. Thus, it is not surprising that the theatre and play can be easily linked together, woven into one entity. In the Polish context, it may be significant to project teachers’ recent theatrical and drama activities throughout the methodology of Jan Dorman, the creator of the theatrical movement called the theatre of play.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8606
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2014, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 5

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image