Numer 5 (2014)

Spis treści:
  1. Wstęp - Danuta Łazarska
  2. Komisja Edukacji Narodowej. Mała reinterpretacja wielkiego mitu - Piotr Kołodziej
  3. „Miałeś chamie złoty róg”. O chorobie szkolnictwa w Rzeczypospolitej i szlachetnego dorobku Komisji Edukacji Narodowej roztrwonieniu - Paweł Sporek
  4. Sens nawiązywania do dziedzictwa Komisji Edukacji Narodowej w świecie „płynnej nowoczesności” - Iwona Morawska
  5. „Takie będą rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie” – współczesne cele edukacji historycznej i obywatelskiej na tle tradycji KEN. Przegląd stanowisk - Dorota Karkut
  6. „Święta miłości kochanej ojczyzny…”? O kształtowaniu postawy patriotycznej na lekcjach języka polskiego – między tradycją a zmianą - Agnieszka Kania
  7. „Język polski” jako przedmiot nauczania w opinii uczniów szkół gimnazjalnych i podstawowych - Zofia Budrewicz, Maria Sienko
  8. Integracyjne perspektywy kulturoznawczego kształcenia językowego w gimnazjum i liceum - Katarzyna Grudzińska
  9. Polonistyka gimnazjalna dziś. Perspektywa ucznia i nauczyciela - Grażyna Różańska
  10. „Na początku było Słowo – a na końcu Frazes”. Lekcja pisania aforyzmów w szkole ponadgimnazjalnej - Janusz Waligóra
  11. Logodydaktyka. Logodydaktyk. „Logodydaktyczne czytanie” literatury - Marta Chrabąszcz
  12. Trzecioklasista „wypasiony”, czyli o kształceniu kompetencji językoznawczej na pierwszym etapie edukacyjnym - Marta Szymańska
  13. Zadania edukacji teatralnej na etapie wczesnoszkolnym i przykłady ich realizacji - Marts Krasuska-Betiuk
  14. „Non omnis moriar”… − czyli wspominania serdeczne Profesor Haliny Kosętki - Katarzyna Pławecka
  15. Wspomnienie o śp. prof. Halinie Kosętce - Maria Jazowska-Gumulska
  16. Mors immortalis! - Henryka Kramarz
  17. Bibliografia prac naukowych prof. dr hab. Haliny Kosętki (w wyborze) - Maria Jazowska-Gumulska (opracowanie)

Recent Submissions