• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
  • 2014, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 5
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
  • 2014, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 5
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

„Takie będą rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie” – współczesne cele edukacji historycznej i obywatelskiej na tle tradycji KEN. Przegląd stanowisk

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
„Takie będą rzeczypospolite... (262.6KB)
Autor:
Karkut, Dorota
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 161, Studia at Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 5 (2014), s. [51]-64
Język: pl
Słowa kluczowe:
patriotic education
textbooks for secondary school
Commission of National Education
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The rapid development of civilization has led a crisis of the society, nation and individuals. The greatest challenge for education is to teach the Polish youth how to deal with the tasks of the present times. The Commission of National Education (KEN) is not only a symbol of the greatest traditions but also a model to follow. What is more, it shows the trend of the Polish education. From the point of view of the society and an individual, patriotic and civil upbringing is regaining importance. It allows for building a modern country, enables young Poles to open themselves to Europe without losing their national identity, allows for engaging into building a civic society. Goals of the humanistic education that are currently realized expose the assumptions of the anthropocentric-cultural movement. They also include civic education referring to universal values such as: truth, right and beauty, human life, forming a sense of dignity and responsibility. The development of the awareness of self-esteem and sociability show the significance of social community. It is crucial for the social and national development to broaden conscious patriotism, democracy, and respect for the Polish cultural heritage and simultaneously be welcoming to the cultures of Europe and the world. Education which is close to the rules and conceptions of humanism is as important as the utilitarian conception which is directed towards gaining technical or vocational abilities.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8598
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2014, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 5

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image