Edukacja obywatelska w Polsce po 1989 roku na przykładzie Fundacji im. Stefana Batorego
Autor:
Czekaj, Łukasz
Promotor:
Kawecki, Ireneusz
Język: pl
Słowa kluczowe:
obywatelfundacja
stowarzyszenie
edukacja
citizen
foundation
association
education
Data: 2016-04-08
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział pedagogiczny. Praca doktorska napisana pod kierunkiem dr. hab. Ireneusza Kaweckiego, prof. UP.Streszczenie
Celem przygotowywanej rozprawy doktorskiej jest przeanalizowanie zmian zachodzących w procesie edukacji obywatelskiej w Polsce po 1989 roku, z uwzględnieniem procesu transformacji społeczeństwa od ustroju socjalistycznego do państwa demokratycznego oraz trudności wynikających z problemu charakteru narodowego. Ważnym etapem pracy było nawiązanie współpracy z Fundacją im. Stefana Batorego w Warszawie i przeprowadzenie analizy dokumentów oraz wywiadów z prezesem fundacji i osobami odpowiedzialnymi za prowadzenie programów dotacyjnych. W pracy wykorzystane zostały metody badawcze: wywiad i analiza dokumentów. Na tej podstawie przeprowadzono szeroką analizę obecnego stanu wiedzy w ramach badanej problematyki. The aim of the forthcoming dissertation is to analyze the changes in the process of civic education in Poland after 1989, including the process of transformation of society from a socialist system to a democratic state and the difficulties arising from the problem of national character. An important stage of the study was to establish cooperation with the Foundation for them. Stefan Batory Foundation in Warsaw and analysis of documents and interviews with the president of the Foundation and those responsibile for running grant programs. In this work we were used research methods: interviews and analysis of documents. On this basis, we conducted an extensive analysis of the current state of knowledge within the examined issues.