About the utilisation of children’s conceptions to create an interactive book
View/ Open
Author:
Pellaud, Francine
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 150, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 3 (2013), s. [120]-127
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Date: 2013
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
The article deals with using learners' conceptions to create an interactive book for children
between 5 and 9 years old, about the human procreation and baby's life inside the mother's
womb. A double entry proposes an emotional and a scientifically approach. This special
combination offers to the child different ways to come into this complex knowledge. A special
vulgarisation way proposes some different level of knowledge on the model of the CD-ROM.