Show simple item record

dc.contributor.authorKałużna-Wielobób, Alinapl_PL
dc.date.accessioned2020-10-25T09:18:43Z
dc.date.available2020-10-25T09:18:43Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 152, Studia Psychologica 6 (2013), s. [88]-108pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/9011
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractThe aim of the thesis is to research the connections between time perspective and values of university students. The following investigative methods were used: The Zimbardo Time Perspective Inventory (ZTPI) and Schwartz’s Portraits Value Questionnaire (PVQ-21). The group consisted of 127 students of Pedagogical University in Cracow. The results obtained show connections between temporal orientation and the values esteemed by the students. A positive correlation was found between Present-Hedonistic scale and following values: Hedonism, Stimulation and Self-direction, and negative correlation with Benevolence and Tradition. The Future perspective was positively associated with Conformity, Tradition, Achievements, Self-direction and Universalism, and negatively with Hedonism. Past-Positive is positively connected with Conformity and Tradition. Past-Negative – positively with Power and negatively with Stimulation and Self-direction.en_EN
dc.description.abstractPrezentowane badanie miało na celu uzyskanie odpowiedzi na pytanie, czy istnieją i jakie są związki między perspektywami czasowymi przyjmowanymi przez studentów a cenionymi przez nich wartościami. W badaniu posłużono się następującymi metodami: Kwestionariuszem Postrzegania Czasu Zimbardo (ZTPI) oraz Kwestionariuszem Portretowym Wartości Schwarza (PVQ-21). W badaniu wzięło udział 127 studentów Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Uzyskane wyniki pokazały, że istnieją związki między wartościami cenionymi przez studentów a przyjmowanymi przez nich perspektywami czasowymi. Stwierdzono pozytywne korelacje między teraźniejszą-hedonistyczną perspektywą czasową a następującymi wartościami: hedonizmem, stymulacją i samosterownością oraz negatywne z życzliwością i tradycją. Perspektywa przyszłościowa jest pozytywnie związana z konformizmem, tradycją, osiągnięciami, samosterownością i uniwersalizmem, a negatywnie z hedonizmem. Perspektywa przeszła-pozytywna jest pozytywnie skorelowana z konformizmem i tradycją, a przeszła-negatywna – pozytywnie z władzą, a negatywnie ze stymulacją i samosterownością.pl_PL
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.subjecttime perspectiveen_EN
dc.subjecttemporal orientationen_EN
dc.subjectvaluesen_EN
dc.subjectperspektywa czasowapl_PL
dc.subjectorientacja temporalnapl_PL
dc.subjectwartościpl_PL
dc.titleStudent Time Perspective in the Context of Their Preferred Valuesen_EN
dc.title.alternativePerspektywy czasowe studentów w kontekście cenionych przez nich wartościpl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record