2017, Studia de Cultura 9: Recent submissions
Now showing items 81-87 of 87
-
Film jako produkt marketingowy − studium dwóch przypadków
(2017)Popularną tendencją, jaką można zaobserwować w marketingu filmowym od 1997 r., jest aktywizowanie widzów i nobilitowanie ich do rangi kreatorów, mających realny wpływ na fabułę bądź osób „wtajemniczonych” – wiedzących ... -
Filmy promujące wystawy czasowe – między marketingiem a edukacją kulturalną
(2017)Celem artykułu jest analiza wybranych trailerów popularyzujących wystawy czasowe w największych muzeach świata i uwypuklenie funkcji edukacyjnych tych filmów. Filmy promujące wystawy czasowe, poprzez swoją formę i treść ... -
Narracje (auto)promocyjne w wideoklipach rockowych (na przykładzie twórczości Johna Ozzy’ego Osbourne’a)
(2017)W artykule zwrócono uwagę na wykorzystanie wideoklipu w twórczości angielskiego prekursora muzyki heavymetalowej Johna Ozzy’ego Osbourne’a. Autor zaprezentował kluczowe typologie dotyczące badanego zjawiska, a także ... -
Miejsce urodzenia Pawła Łozińskiego jako mnemotopos
(2017)Autorka prezentuje film w reżyserii Pawła Łozińskiego pt. Miejsce urodzenia (1992) w kategoriach wielowymiarowego miejsca pamięci, które to, jako swego rodzaju praca dokonywana na materiale przeszłości, z definicji ma ... -
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 230. Studia de Cultura 9 (2)
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2017) -
Filmy w TV Trwam: przysposobienie do publicznych debat
(2017)Nadawcy społeczni mają obowiązek emisji audycji o treściach prospołecznych i zgodnych z profilem swej działalności, a estetyka ich przekazów jest konwencjonalna. Aby sprawdzić zasadność tych założeń, poddano jakościowej ...